onsdag 12. oktober 2011

I ventetiden..

Da er 38 uker nådd og lillebror kan melde sin annkomst når som helst :)


Har strikket noen bittesmå babysokker i babyblå lammeull. Har brukt silkebånd som knyttebånd denne gangen.
Oppskriften er brukt mange ganger før, og er fra Nøstebarn boken.

I går kveld ble denne bodyen ferdig. Jeg har strikket en body før, men det var ikke en omslagsbody som denne.  
Oppskriften er fra Myk start boken og garnet er Du store alpakka Hverdags. Hele bodyen er strikket på pinne 3,5 mm. Garnet er helt nytt og er nettopp kommet i butikkene. Jeg må si det bar et herlig garn å strikke med! Og resultatet ble kjempemykt og passe tykt. Det skal helt klart brukse igjen :) 


Knappene er kjøpt på den lokale garnbutikken. Små blå pingviner passer jo supert til en liten gutt :) 

Jeg strikket foresten den samme bodyen i et annet garn for noen uker siden. Var ikke fornøyd med fargen på ganet så jeg bestemte meg for farge bodyen. Resultatet ble en sikkelig guffen brun farge. Sikkelig 70-talls rustbrun! Æsj!
Jeg skal prøve å farge den igjen i en mørkere brunfarge, men det spørs om den går i søpla til slutt!

Nå går jeg egentlig bare å venter på at noe skal skje. Håper lillegutt holder seg inne i noen dager til, for jeg har fortsatt noen småting jeg manger å gjøre. Som å vaske alle vinduene i huset. Selvfølgelig må man ha nyvaskede vinduer før babyen kommer! Herlighet, man tenker på mye rart når man er gravid :)
Jeg har også noen få strikkeprosjekter jeg gjerne vil ha ferdig før han kommer.

Cupcakes kan jo selvfølgelig nytes med god samvitiget i et par uker til.. :)

1 kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...