torsdag 26. mai 2011

Boy or girl?

Akkuratt nå sitter jeg her alene med pcèn i fanget og venter på at
tiden skal gå. I dag er nemmelig dagen vi skal se den lille i magen for første gang. Med nr 1 og nr 2 var jeg på to private ultralyder før den ordinære ultralyden på
sykehuset, men denne gangen bestemte jeg meg for å ikke gjøre det. Å betale så mye penger "bare" for å se, er igrunn bare tull. Vell.. Jeg syntes ikke det bare var tull de andre gangene, men denne gangen som jeg venter nr 3 har jeg et mer avslappet forhold til det. Spesielt siden jeg har hatt to tidligere svangerskap uten noen komplikasjoner. Så i dag er vi veldig spente på hva de sier på sykehuset. Jeg har en liten misstanke om at jeg har en forliggende morkake noe som betyr at det er en liten sjanse at jeg må ta keisersnitt. Normalt sett ligger den på bakre vegg, men hvis den ligger foran kan den dekke livmorhals åpningen og da kan man ikke føde vaginalt. En forliggende morkake gjør at du kjenner spark mindre fordi morkaken fungerer som en pute foran på magen. Veldig ofte retter det seg opp av seg selv, så det er veldig få som må ta kaisersnitt. Men sjansen er fortsatt der.. Håper at jeg tar feil eller at det retter seg opp etterhvert :) Hadde en forliggende morkake i forje svangerskap, men da rettet det seg opp rundt uke 15-16. Satser på at alt er bra slik at jeg kan føde i vann som jeg har gjort de to andre gangene :)

Også er vi selvfølgelig veldig spente på om de ser om det er gutt eller jente. Jeg har vurdert å ikke vite det, men nyskjerrigheten blir for stor til at jeg kan vente 4-5 mnd til. Jeg og mannen har blitt enige om at hvis de ikke kan se det, venter vi til hun/han kommer i oktober. Men hvis de kan se kjønnet vil jeg gjerne vite det! Vil jo gjerne begynne å strikke i blått eller rosa :)
Jeg har en sterk følelse på at det er gutt, men jeg kan jo ta feil og..

En oppdatering kommer senere :o)

1 kommentar:

  1. Så spennende! Gleder meg til å høre hva det ble for noe :)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...