søndag 6. februar 2011

Alpakka longies

Lillemor trenger nye ullbukser og valget falt på alpakka denne gangen. Alpakka er mye sterkere og varmere enn lammeull. Denne kan også brukes som sperrelag utenpå tøybleier.
Oppskriften er en oppskrift fra garnstudio sine sider. Har fått et inntrykk at denne oppskriften er populær og mye brukt, men jeg likte den ikke sååå godt. Enkel var den, men uten kortrader ble den litt kort bak med en stor bleierumpe. Og den er også ganske så slakk i midjen. Men brukbar er den :)




Garn: Sandnes alpakka
Pinner: 4 og 4,5 mm
Størrelse: 12-18 mnd
Endringer: Strikket 2x2 ribb istedet for 3x3 ribb
Oppskrift: DROPS bukse i 2 tråder ”Fabel”

5 kommentarer:

  1. Den var nydelig Heidi! Flotte bilder av søta di:) God søndag!

    SvarSlett
  2. Så mye fint du lager, og flotte bilder! La meg til som følger av bloggen din, sånn at jeg kan følge med ha som skjer videre :)

    SvarSlett
  3. Fiiin! Nydelig farge, og den sitter som et skudd!

    PS. Legger meg til som følger av deg.

    Så kjekt at du er med på gi bort-lotteriet mitt :-D

    SvarSlett
  4. For en herlig bukse;) Tror jeg må prøve denne, får gå inn å se litt på mønsteret ;)

    SvarSlett
  5. Heihei! Har vært inne og tittet en del på bloggen din, mye fint du lager :) Flaks at jeg kom over dette innlegget akkurat idag da, hadde nemlig planer om å lage samme buksa. Får heller la vær eller prøve å justere litt på oppskriften.

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...