onsdag 5. januar 2011

Farging av garn

Mellom middagen og rakettene på nyttårsaften var det litt døtid. De to elste barna skulle sove en dupp i A sin seng og sovnet etter 2 sekunder! Senere skulle de bli vekt for å se rakettene. A våknet så fort hun ble vekt, men lille V var så trøtt at han sov igjennom det hele stakkars.. Lillemor sov fra 6-7 til dagen etter som vanlig :)
Uansett.. Mens barna sov brukte jeg tiden på å farge garn. Det var litt av en prosess å finne ut av åssen det skulle gjøres. Det var flere måter å gjøre det på og jeg valgte måten der man "maler" på fargene. På den måten kan garnet blir flerfarget, og det var akkuratt det jeg ville :)

Her er garnet etter jeg har nøstet det opp til en "center pull ball"


 Fargene ble mye sterkere enn det jeg trudde. Jeg ville ha sterke farger, men trudde ikke at det skulle bli så sterke farger! Må si jeg ble bittelitt skuffet, spesielt med blå fargen som egentlig skulle bli lilla. Rosafargen ble litt kul da..



Garnet jeg brukte var Mirasol Miski og fargene er syrefarger fra Jacquard.

Tenkte jeg skulle strikke en funky longies av dette garnet. Kan bli morsomt å se resultatet :)
Elles skal jeg hvertfall farge mer garn! Dette var morsomt!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...