fredag 22. juli 2011

Nøstebarn dress til lillebror :)

Denne lille dressen er strikket etter oppskriften "Heil dress i dobbelt 2-tråds garn" fra Nøstebarnboken. Det kjennes ut som det tok lang tid å strikke den, men 2,5 uke på en heldress er igrunn ikke så værst. Spesielt med tanke på at 1 åringen i hus krever sin oppmerksomhet for tiden. Det sises at jenter ofte er tidligere ute enn gutter, men at hun skulle komme i trassaldren i en alder av 15 mnd viste jeg ikke!
Fargen heter Isblå og er strikket i Filcolana New Zealand Lammeull som er blitt mitt favorittgarn i det siste!  

Jeg har med vilje kunn satt på fem knapper på dressen. Å kneppe igjen hundre knapper om morgenen da jeg stresser med å gjøre klar tre unger på svarteste vinteren, er noe jeg helst vil ungå. En 3 åring, en 1 åring og en bitteliten baby har nok ikke all verden med tolmodighet! :)
Gleder meg å se om dressen passer. Har nok ikke brukt for den før han er rundt en måned gammel, så da har han litt tid til å vokse seg inn i den. Nå er det bare 3 måneder til termin :)

3 kommentarer:

  1. Så søt dress!
    Og kjempefin blogg :))

    SvarSlett
  2. Nyydelig!! :) Kjenner ikke dette garnet.. Kan det sammenlignes med nøstebarngarnet sånn at du brukte dobbel tråd? Husker du ca hvor mye garn du brukte?

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...